16 maja 2023r. klasy 2c i 2m wyjechały na kilkudniową wycieczkę szkolną do Bawarii.

Nasza przygoda z Alpami rozpoczęła się w Garmisch Partenkirchen, gdzie mogliśmy podziwiać skocznię olimpijską oraz pospacerować w Wąwozie Partnach. Wąwóz z bystrym potokiem zrobił na nas niesamowite wrażenie, gdyż ulewny deszcz potęgował ilość małych wodospadów, które spływały do niego z niesamowita prędkością. Byliśmy cali mokrzy, ale było warto.

Następnego dnia mieliśmy ochotę wjechać kolejką na Zugspitze (2962m n.p.m.), najwyższy niemiecki szczyt. Niestety, kapryśna pogoda nie pozwoliła nam na to , ale nic nie straciliśmy, gdyż spacer wzdłuż jeziora Eibsee też był przyjemny, a widoki gór, osnutych tajemnicza mgłą, zapierał dech w piersiach i zapewnił nam wiele niezapomnianych widoków.

Zwiedzanie zamków zbudowanych przez Ludwika Bawarskiego dostarczyło nam wiele przyjemności. Zarówno w środku, jak i na zewnątrz , wśród wysokich alpejskich szczytów, prezentowały się imponująco. Nie mogliśmy  zdecydować się , który ładniejszy , czy ociekający złotem LInderhof ze swoimi ogrodami w stylu francuskim, czy baśniowy Neuschwanstein, którego wygląd był wzorem dla logo Disneya. Spacer po słynnym moście usytuowanym naprzeciwko zamku Neuschwanstein nad 100m przepaścią był dopełnieniem wrażeń.

Spacer klimatycznymi uliczkami Monachium przybliżył nam piękną architekturę tego miasta, którą mieliśmy możliwość podziwiać również z góry  z  Wieży Olimpijskiej. Wisienką na torcie była wizyta w  BMW Welt – salonie najnowszych modeli BMW.

Nocowaliśmy w Austrii, w uroczym hotelu Tyrol, urzekła nas w nim olbrzymia sala, w której stał sprzęt do gier zespołowych, były też miejsca do wypoczynku. Wieczory spędzaliśmy śpiewając przy dźwiękach gitary oraz grając w różne gry zespołowe.

To była niesamowita wyprawa!