24 kwietnia klasa 1e wyruszyła spod szkoły na 4 dniową wycieczkę. Temat przewodni wycieczki to „Wielokulturowe Podlasie”.  Uczniom towarzyszyli: wychowawca klasy, Pani Joanna Wolfram oraz nauczyciel EDB, Pan Krzysztof Tomaszewski.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy: Świętą Górę Grabarkę, która jest najważniejszym miejscem kultu religijnego wyznawców prawosławia w Polsce. Podlaską wieś Kruszyniany, gdzie znajduje się najstarszy zachowany tatarski Meczet w Polsce oraz cmentarz tatarski. Poznaliśmy religię i kulturę Tatarów.

Drugi dzień rozpoczęliśmy w Białymstoku, gdzie poznaliśmy postać Ludwika Zamenhofa oraz historię języka, który stworzył – języka Esperanto. W południe wyruszyliśmy w drogę do Supraśla, gdzie zwiedziliśmy monastery, drukarnie oraz muzeum ikon. Ciekawym przeżyciem dla uczestników była wizyta w Muzeum Sztuki Drukarskiej i Papiernictwa. Uczestniczyliśmy w warsztatach, na których każdy mógł samodzielniej przygotować zakładkę do książki. Wybraliśmy się na spektakl „Ballady i romanse Adam Mickiewicza” w teatrze Wierszalin. Spektakl okazał się bardzo dynamiczny, gra aktorska była momentami zaskakująca a scenografia odzwierciedlała tematykę przedstawienia.

Trzeciego dnia odwiedziliśmy Narwiański Park Narodowy oraz synagogę w Tykocinie.
Narwiański Park Narodowy został utworzony w 1996r., nazywany jest polską Amazonią.
Wielka synagoga w Tykocinie jest drugą co do wielkości i jedną z najstarszych synagog w Polsce. Wieczór przywitał nas kolejną atrakcją. W ośrodku spędziliśmy czasu wolny przy ognisku. Ognisko rozpaliła nasza wychowawczyni.

Ostatniego dnia, podczas drogi powrotnej do Warszawy zwiedziliśmy dom w Krasnogrodzie należący do rodziny Czesława Miłosza, który spędzał w nim wakacje. Przewodnik przedstawił nam życiorys noblisty, jego twórczość oraz historię powstania Dworu. Zatrzymaliśmy się w Sejnach, gdzie zwiedziliśmy Bazylikę Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny oraz biała synagogę. Biała synagoga jest pierwszą drewnianą synagogą kryta gontami, została zbudowana w latach 80 XVII wieku. Niestety synagogę udało nam się zobaczyć jedynie z zewnątrz.

Województwo podlaskie należy do najbardziej zróżnicowanych pod względem etniczno-kulturowych regionów w Polsce. Wycieczka była bardzo intrygująca i rozwijająca.