W dniach 18.04 – 21.04.2023 r. klasy 1c i 1d2 uczestniczyły w 4 dniowej wycieczce do Szwecji i Danii. Na początku uczniowie odwiedzili ulicą Mariacką, znakomicie oddającą niepowtarzalny klimat i charakter dawnej zabudowy Gdańska. Obejrzeli: Bramę Wyżynną, Katownię, Złotą Bramę, Długi Targ, Fontannę Neptuna, Dwór Artusa, Zieloną Bramę, Żurawia, Bramę Mariacką.

Dużą atrakcją był rejs nocą promem Stena Line z Gdyni do Karlskrony w Szwecji. Kolejnego dnia młodzież zwiedzała Lund, podziwiała katedrę w stylu romańskim. Następnie w Malmö obejrzeliśmy kościół św. Piotra (Sankt Petri kyrka) zbudowany na początku XIV wieku w stylu gotyckim, zamek Malmöhus z początku XVI wieku, budynek ratusza miejskiego (Malmö rådhus) z 1546 roku, Turning Torso, najwyższy (190 m) budynek mieszkalny w Szwecji.

Po zwiedzaniu miasta przejechaliśmy mostem Oresund do Kopenhagi, która oczarowała wszystkich. Spacerowaliśmy po Starówce, spotkaliśmy się z Małą Syrenką- symbolem miasta, relaksowaliśmy się w Nyhavn czyli Nowym Porcie, obejrzeliśmy Plac Ratuszowy, fontannę bogini Gefion, Katedrę, Christiansborg- dawną rezydencję królów i obecne miejsce posiedzeń duńskiego parlamentu. Po długim spacerze wytchnieniem był rejs statkiem po kopenhaskich kanałach. W drodze powrotnej do Warszawy Zwiedzaliśmy Muzeum II Wojny Światowej- gdzie na jednej z największych powierzchni wystawienniczych w Europie za pomocą nie tylko artefaktów, ale również nowoczesnych technologii przedstawiano historię ludności cywilnej żyjącej w trakcie II wojny światowej, a także ukazano wyjątkowość polskiego doświadczenia na tle innych narodów.